torsdag 22 maj 2008

Evigt ungdom?

Idag vaknade jag för första gången upp med en medelålders kvinna vid min sida. Jag satte mig nyfiket upp för att begrunda denna skapelse av förslitning och ålderdom. Men jag fattade ingenting?! Det var ju samma skönhet som jag somnade med som fortfarande låg kvar bredvid mig, denna nyblivna fyrtioåring som nu går ut skolan och får visa legitimation när hon köper snus till mig, hon som alltid blir kallad lillasyster fast hon är äldst i barnaskaran.
Jag hade ju väntat mig nåt nytt gammalt och ovanligt. Men icke.
Kan det vara så, att att hon likt Peter Parker som blev biten av en spindel och fick spindelkrafter, har blivit förgenad (nytt ord?) av årgångsvin och därigenom bara blir bättre med åren? Ja, vem vet? Hädanefter blir det bara viner som enligt tillverkaren vinner på lagring.

Hoppas du får en bra dag älskling!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin gratulation. :)
Hälsa den evigt unga!

Anonym sa...

Du är en sån vacker människa. På både ut- och insida. Jag älskar dig!

Anonym sa...

Mäh! Nu har min dator fått nåt häng, för jag ser inga nya inlägg från dig sedan slutet på maj. *knackar på skärmen och hoppas den funkar som en gammal teve*