måndag 19 maj 2008

Variationer eller enformigt?

Ytterligare ett inlägg som faller under empirisk forskning. Jag har i alla år hävdat att det är variationer som gör man tydligare känner och uppskattar saker i livet. Det stämmer i alla fall på mig. Vissa vill åka karusell runt, runt hela livet och trivs ypperligt med det, men jag tycker bättre om berg- och dalbana. Min kompanjon på livets vandring har liknande åsikter men hävdar bestämt att på en punkt är hon definitivt en karusell människa och det är på väderpunkten. Hon har ihärdigt försökt slå i mig att hon definitivt skulle må bäst av att alltid ha sol och värme året om. Det är möjligt att så är fallet. Jag å min sida är övertygad om att det är just för att vi har en kall och mörk vinter som gör att hon uppskattar sol och värme likt en frusen reptil. I min enkla forskning har jag kommit fram till följande. Studera bilderna nedan som är tagna med 24 timmars mellanrum. 17 resp 18 Maj 2008.

DSC00903

DSC00904

Det jag kom fram till var att hon var betydligt gladare och mer positiv efter att bild 2 var tagen än vad hon var när bild 2 var representativ för vädret flera dagar i följd. Man kan sägar att hon upplever lycka när vädret konstant är vackert, men samtidig upplever hon en större lycka när vädret går från ap-illa till lovely. Så jag säger att JAG VANN!! ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Karusell. När det gäller soldagar och kärlek är jag för karuselläget. Definitivt.

Anonym sa...

Du vann inte Älsklingen. Jag är en karusellmänniska. Fy för snö, vinter och minusgrader.