fredag 9 maj 2008

Hur svårt kan det vara att vinna en Linda Bengtzing

I morse när jag tog in morgontidningen följde ett raklamblad med. Jag lade det åt sida men lilla S 6 år såg det och strålade av lycka.
- " LINDA BENGTZING!! Pappa! Man kan vinna Linda Bengtzing på nickelodeon, det såg jag på tv!"
-" Jasså? kan man vinna Linda? hmm. Vad ska man göra med en Linda?" Undrar hennes fromme fader.
-" Jaa, man kan ha henne här hemma, hon kan bo här och det kanske går att leka med henne och hitta på saker. Jag vet inte ..."

Tanken låter ju onekligen lite intressant, men jag tror inte hon passar in i vår familj. Visserligen har hon ju åkt ur körslaget (hon blev utslaget) så vi slipper ju skjutsa dit varje lördag i alla fall. Men hon ska ju vara med överallt på alla möjliga tillställningar och det vet jag inte om jag orkar med, jag har ju annat för mig. Hon tar ju i och för sig inte så stor plats, så det kanske går att förvara henne bland lilla S´s andra leksaker, men näe, jag säger nog nej till eventuell vinst, det gör jag. Hoppas du inte blir ledsen Linda. Men jag tror du avnjuts bäst på lite distans.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Avnjuts? Avnjuts????

Hon passar där hon är. Var nu det är.

=)

Anonym sa...

Jag tror hon skulle passa fint jag. Det är din fru som har slagit i dig att det inte funkar, var inte så reaktionär! Hur svårt kan det va? :)

Mig själv sa...

hmm ja, It takes three to tango. Eller hur går det där ordstävet? :)