onsdag 7 maj 2008

Cykel(o)tur till jobbet..

Hämtade häromdagen min cykel från min privata cykelreparatör, den hade varit inlämnad på årlig service. Som vanligt fick jag lova honom att använda alla växlar så inte dreven slits ojämnt och pumpa däcken även på vintern, så det inte blir veck på däcken. Jag lovade att göra som han sa, i år igen, och jag får säkert lova samma sak nästa år :)
Vädret var fantastiskt och hur jag än försökte intala mig att det är skönt att cykla den här vägen så kunde inte riktigt den där euforin infinna sig. Det kan ha att göra med vägens beskaffenhet, aningens motvind, dryga uppförsbackar och att alla närliggande hästägare använt "min" cykelväg att rasta hovdjur på. Jag stannade vid detta härbärge för resande och vilade min lekamen.
stone-in

Täta hovspår och ovan cykelrumpa är ingen bra kombination. Den kombinationen kan även orsaka andra olägenheter än smärta, tex ilska. När jag kom fram till jobbet upptäckte jag att locket till min matlåda skumpat av och den goda sås som hade befunnit sig där hade förflyttat sig till min bärbara dator ... Även om det var en filsås så var det fel filformat för min dator. Efter tre mil i den terrängen hade såsen letat sig in nästan överallt i den stackaren. 
DSC00897

Som tur var kunde jag laga den med lite tejp och ett nytt tangentbord. Den går inte att fälla ihop men det är som Jocke säger "Det är inte alltid ett måste att komma fram till den allra bästa lösningen på ett problem. Ibland räcker det med en som är tillräckligt bra."
http://metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.2514913

Inga kommentarer: