fredag 18 april 2008

Ganska dyrt, men fult.

Idag förärade vi Lager157 ett besök. Vi hittade en del bra kläder till ungdomarna som vi föder upp och ett och annat till den vackra damen i mitt sällskap. Vi fick även till vår glädje se att det var halva priset på alla skor, vilket resulterade i att jag köpte det enda par skor som var säljbara. Det var ett par vita Umbro pjuck. Mycket snajdiga. Men efter att ha vandrat igenom tusentals kvadratmeter butiksyta slog det mig, många kläder som bjuds ut är lite konstigt prissatta. Förhållandet mellan fulhet och pris är inte i symbios. Det var nästan så att ju fulare kläder, desto högre pris... jag antar att det är en smaksak, men jag tycker om saker med god smak så det passar väl kanske inte mig.

DSC00095

En smaksak är ju även att ha lite olika syn på saker och ting. Jag kom på att idag hade jag och min sockertopp lite olika syn och förväntningar på vad som skulle kunna finnas i shoppingbagen efter att vi upptäckt att Scorett hade öppnat en outlet i samma hus. De brukar ju vara kända för god smak. Så glada i hågen traskade vi in och flanerade bland ett otal hyllor av skor och stövlar. Jodå, jag skulle väl kunna ha överseende med en tunnare plånbok några veckor tänkte jag lite så där som bara pojkar kan.

Nåja, Jag antar att det ibland även slinker in ett och annat mindre genomtänkt inköp även på scoretts inköpsavdelning. Det det är väl på så vis dessa outlets kan överleva, att sälja det som inte gick att sälja tidigare till ett lite lägre pris.

Shoe_023_Purple_91642 Om vi säger så här, jag har aldrig tyckt illa om Peter Forsberg.. men jag säger det nu, HÅLL DIG TILL HOCKEY! Det blev lite för mycket kontrast, det jag hade i åtanke och vad som blev inköpt.
Men efter att min darling förklarat att hon skulle ha dem å tjänsten vägnar så blev jag genast lättad. Det hade nästan blivit lite ekivokt på sjukhusavdelningen annars.

 

Tur hon sa det för inom mig hade jag redan börjat spåna på en instruktionsfilm... men det var redan någon som hunnit före.

3 kommentarer:

Anonym sa...

PÖH! De ska va LILA! LILA!

Men jag tycker att du är bäst ändå.

Anonym sa...

Och det här har jag att säga om filmen

...............


hörde du?

Anonym sa...

Jag gillade filmen!
Här är mer klädförslag:
http://iloblog.tompa5.com/loppranblog?Home&post=125